از مافیای خودرو تا دخالت دستگاه نظارتی به جای نظارت در موضوع واردات خودروها و اتوبوس های برقی

شهردار تهران با اشاره به خرید شهرداری تهران از چین، گفت: خریدهای ما حدود ۱۰۰ هزار یورو کمتر از خرید داخلی‌مان اتفاق افتاد. از داخل کشور بیش از سه هزار خودرو خریداری کرده‌ایم و البته شهر به تعداد بیشتری نیاز دارد. دستگاه‌های نظارتی باید توجه داشته باشند که جان مردم، امنیت و منفعت ملی و مصحلت کشور فدای مصلحت‌اندیشی‌ها نشود.

شهردار تهران با اشاره به خرید شهرداری تهران از چین، گفت: خریدهای ما حدود ۱۰۰ هزار یورو کمتر از خرید داخلی‌مان اتفاق افتاد. از داخل کشور بیش از سه هزار خودرو خریداری کرده‌ایم و البته شهر به تعداد بیشتری نیاز دارد. دستگاه‌های نظارتی باید توجه داشته باشند که جان مردم، امنیت و منفعت ملی و مصحلت کشور فدای مصلحت‌اندیشی‌ها نشود.

وی خاطرنشان کرد: هر چه از داخل کشور برای برق‌سازی خریداری کرده‌ایم، وارداتی است. چرا ۱۰۰ یورو بیشتر پرداخت کنیم به افرادی که این واردات را انجام می‌دهند؟ برای خریدی هم که ما انجام دادیم موظفند طی ۶ تا ۱۲ ماه در ایران داخلی‌سازی کنند.

زاکانی گفت: ارز واردات خودروهای برقی تامین شده اما مشکل ما دستگاه نظارتی است که به جای نظارت، دخالت می‌کنند. ما تا این لحظه این مسئله را اعلام نکرده‌ایم؛ اما نمی‌توانیم آرامش و امنیت مردم را فدا کنیم. به نقطه‌ای رسیده‌ام که می‌خواهم به مردم بگویم چه دستگاه‌هایی در کار هستند که نخواهند گذاشت مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران حل شود.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه وقتی قیمت تمام‌شده اتوبوس‌های برقی خریداری‌شده بسیار ارزان‌تر از قیمت‌های داخلی است؛ معلوم است به مذاق مافیای خودرو خوش نیاید، گفت: نمی‌توان جان مردم را به خاطر پر شدن جیب عده‌ای به گروگان گرفت. بزودی درباره دست‌های پشت‌پرده‌ با مردم صحبت خواهم کرد.

شهردار پایتخت همچنین خاطرنشان کرد: قرارداد با چین مهم است به واسطه اینکه پشتوانه یوزانس دارد و با یک تاخیر سه ساله ما ۸۰ درصد پول آن را با یک سود ۴.۹ درصد پرداخت می‌کنیم. تامین مالی قرارداد با چین فوق العاده مطلوب است.