توافق هسته‌ای با بیگانگان یا نابودی بی سر و صدا و آرام داخلی آن

از واقعیت های تلخ جهان معاصر، بهانه جویی نظام سلطه جهانی به سرکردگی آمریکا در مخالفت و دشمنی با انقلاب اسلامی به رهبری ایران اسلامی است. بهانه­هایی از قبیل حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر، اخلال در امنیت منطقه و نهایتاٌ تلاش برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی بویژه بمب هسته ای است اما به نظر می بایست به در خصوص توافقنامه هسته ای نکاتی را بعنوان واقعیات صحنه موجود در نظر داشت و سپس قضاوت و یا هر اقدامی را در نظر گرفت.

بطور کلی بیشتر منافع این توافقنامه بالقوه است، در حالی که عمده مضرات آن بالفعل است. این توافقنامه بیشتر شروع راهی است که نتیجه آن به توانمندی ما در پیگیری آرمان­ها مطلوب و دستیابی به عزت و منفعت ملی با گذر از دل واقعیت­های تلخ پیرامونی بستگی خواهد داشت لذا نه عسل مصفا و فتح الفتوح است نه جام زهر و ترکمنچای هسته ای بلکه ورود به میدان مینی است که هنرمندی عبور پرافتخار از آن را می­طلبد و راه را برای پیروزی های دیگر هموار می­سازد از این رو موضوع غرورآفرین و حیاتی فن­آوری هسته ای نیازمند عزمی ملی و دوری از نگاه کوتاه مدت و جناحی است زیرا:

الف) مطلوب های دشمن در اولویت اول ریشه کنی دانش هسته­ای، دانشمندان ما، داشته های موجود و محرومیت کامل ملت شریف ایران از این موهبت الهی است تا جایی که چندی قبل اوباما رسماٌ اعلام کرد که اگر می توانست از اساس این فن­آوری را از ایران برمی­چید اما امکان آن برای آمریکا میسر نیست و در مرحله نازلتر خواسته های آنها نیز نیز دستیابی وبهره­مندی محدود ایران از این عرصه با حفظ وابستگی به استکبار جهانی با توجه به دستاوردهای شگفت انگیز دانشمندان ما توهمی بیش نبوده و امری ناممکن است چرا که اساساً ما با کسب دانش فنی در همه سطوح مورد نیاز از این مرحله هم عبور کرده ایم.

امروز آخرین گام دشمن بهانه جویی و ایجاد زمینه استفاده محدود از فن آوری هسته بر پایه دانش بومی و در کف توانمندی تولید شده و فلج سازی صنعت هسته­ای کشور است تاجایی که در این راه از هیچ جنایتی دریغ ننموده و می­کوشد با تحمیل شرایط نابرابر خود در بستر تحریم ها به خواسته نامشروع خویش برسد.

  • در مقابل مطلوب ما نیز استفاده از همه سطوح و ابعاد این فن آوری است و خط قرمز ما هم استفاده غیرصلح آمیز از آن است. توانمندی های ما نیز عبارت است از دانش فنی بومی، تکثر دانشمندان حوزه های مختلف دانش هسته ای، گستره تجهیزات و سایت های موجود، محصولات غنی سازی شده و سقف آن و امکانات ذخیره شده­ای است که در پرتو ارشادات و حمایت های مقام معظم رهبری، استواری و یکپارچگی ملی، همت دانشمندان ایران اسلامی وایستادگی مسوولان رقم خورده است تا جایی که ما با شکستن نظام ظالمانه بهرمندی موجود هسته ای جهان بعنوان اولین کشور کسب کننده فن­آوری هسته­ای خارج از چارچوب ذلیلانه مورد توافق استکبار جهانی، الگویی برای سایرین در استفاده صلح آمیز از این حوزه با بهرمندی از پشتیبانی­های افکار عمومی مردم جهان و همه دول استکبار ستیز، بسیاری از  کشورهای سطله پذیر و بطور استثناء برخی از قدرت­های جهانی هستیم.

اکنون که دور جدید جلسات کارشناسی مذاکرات هسته ای در ژنو برگزار ­شده است بهتر می­توان پیرامون این توافقنامه، واقعیت­های موجود و ضرورت های ایجابی و سلبی آن مباحثی از قبیل نکات زیر را مطرح نمود و به این واقعت اذعان داشت که پس از چهار دوره مذاکرات هیئت­های ایرانی به مسوولیت آقایان روحانی، لاریجانی، جلیلی و ظریف امروز استکبار با کراهت و از سر استیصال در اثر مشکلات و شکنندگی شرایط درونی خویش و شکست در عرصه های هماوردی با اندیشه اسلامی و انقلابی  سلطه ستیزان بویژه در سوریه  به این مهم تن داده است ولی باز می­خواهد همین متن را مسیری هموار در دستیابی به خواسته های شیطنت آمیز خود قرار دهد، پس مسوولیت های همگان در دستیابی به حقوق ملت رشید ایران صدچندان می­نماید بویژه که اساساً کسب این فن آوری را در سطح معادلات بین المللی و مواجهه نظام سلطه و استکبارجهانی  با جبهه مستضعفان و مسلمین باید جستجو کرد و از این منظر به اهمیت آن برای تغییر این معادله به نفع مظلومین جهان  پی برد.

با مروری اجمالی به متن توافقنامه ژنو و زمینه­های تحقق و شرایط فرامتن آن درمی یابیم که :

الف) برخی از منافع توافقنامه با توجه به فرا متن و متن توافقنامه عبارت است از:

  1. شکست پروژه ایران هراسی و ایجاد اجماع بین المللی برعلیه ما
  2. تثبیت نظام چندقطبی جهانی و ارتقاء جایگاه ایران اسلامی بعنوان قطب مستضعفین و مسلمین جهان
  3. راستی آزمایی غرب و آمریکا و امتحان میزان صداقت آنها در مواجهه با حق مسلم ایران اسلامی و مطالبه قانونی ما
  4. بصیرت افزایی داخلی و بهره مندی از آن در راستای انسجام ملی پیرامون مطالبه عزت­مدارانه و استقلال طلبانه حقوق هسته ای کشور
  5. بهره مندی از فرصت ایجاد آرامش نسبی در فضای روانی جامعه و تسهیل در چرخه اقتصاد کشور با وارد نمودن بخشی از امکانات واعتبارات و شکستن مقداری از زنجیره تحریم

ب)  بخشی از مضرات این توافقنامه نیز شامل:

  1. شفاف نبودن و قابل تفسیر بودن مفاد این توافقنامه که با توجه به بهانه جویی آمریکا و متحدانش زمینه شیطنت آنها را فراهم خواهد کرد.
  2. بحث پیرامون بیشتر توانمندی های ما در حوزه هسته ای و کم توجهی به ضرورت نگهداری برگ های برنده دیگر برای مراحل بعدی مذاکرات
  3. پذیرش نظارت هایی بیش از حد ضرورت شفاف سازی، به صورتی که با تجربه اندوخته شده از بازرسی های سال ۱۳۸۲ زمینه مداخله و یا تهدید مجدد عناصر انسانی مرتبط و دانشمندان عزیز و زنجیره تامین اقلام مورد نیاز را فراهم آورد.
  4. هم­جنس نبودن و هم­ وزن نبودن و هم زمان نبودن اقدامات دو طرف که منجر به سنگینی موفقیت کفه طرف مقابل گشته است.
  5. بی توجهی و یا کم دقتی در امور فنی مربوط به غنی سازی و یا سایر حوزه های فن­آوری هسته ای و امور حقوقی مربوط به آن که امکان آسیب پذیری ما را در آینده فراهم خواهد کرد.

از این رو پیام های دوگانه اسرائیل و عربستان در قالب خوشحالی و ناراحتی واقعی از این توافقنامه نیز قابل تحلیل است، زیرا آنان با تقسیم کار با آمریکا و کشورهای همسو جهت بالا بردن قدرت چانه زنی آنها در مذاکرات ظاهراً اظهار نارضایتی می­کنند و از طرفی بخاطر بهم خوردن فضای ایران هراسی و زمینه اجماع بین المللی از قلباً نیز ناراحت هستند.

ج) به نظر برای تبدیل نمودن تهدیدات کنونی به فرصت، توجه به الزامات آینده ضروریست.

۱/ج) الزامات ایجابی:

  1. حقوق و تکالیف ما در قالب معاهده NPT پیگیری شود و هر تصمیم ناقض آن مورد نفی قرار گیرد.
  2. تقویت جوهره و ساخت حقیقی نظام اسلامی و دفاع از عزت و استقلال کشور در عرصه بین المللی بطور جدی مد نظر قرار گیرد.
  3. تاکید و پیگیری اقتصاد مقاومتی در جهت ایجاد مصونیت داخلی و درون زا مدنظر قرار گیرد.
  4. انسجام داخلی بین مسوولان و مردم و ضرورت همدلی و هم نوایی آحاد مردم و مسوولان در راستای مطالبه حق مسلم هسته صورت پذیرد.
  5. توسعه زیرساخت ها برابر نیازهای ایده آل در عرصه بهره­مندی از فن­آوری هسته ای انجام پذیرد.
  6. کاهش آسیب پذیری داخلی با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد مصونیت درون زا مورد دقت قرار گیرد.
  7. با تقویت تیم مذاکره کننده هسته ای و تدوین استراتژی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مذاکرات و حمایت بیرونی از آن زمینه توفیق بیشتر در مذاکرات آتی فراهم شود.
  8. دفاع از عرصه دانش و علمی کشور و دستاوردهای بزرگ انجام پذیرفته و توسعه آن صورت گیرد.
  9. توجیه درست آحاد مردم در خصوص نسبت فن آوری هسته ای با اقتصاد کلان و خرد جامعه بویژه زندگی مردم در امروز و فردای کشورانجام پذیرد تا اسباب وحدت نظر و انسجام ملی در دفاع از حق مسلم هسته فراهم شود.
  10. تعریف درست نیازهای عملی کشور در عرصه های فنی ومهندسی، کشاورزی، پزشکی، انرژی، هوا فضا و … درسقف مورد نظر برای تامین منافع ملی معین شده و با قانونی کردن و مطالبه آن در فضای تخصصی و عمومی صورت گیرد تا بتواند ایران اسلامی را بعنوان کشور تولید کننده صنعتی تحت نظر آژانس انرژی اتمی تبدیل نماید.
  11. مطالبه گری جهت خلع سلاح عمومی هسته ای در جهان بویژه رژیم جعلی و غاصب صهیونیست بطور جدی دنبال شود.
  12. رایزنی با سایر کشورهای جهان برای ایجاد شفافیت و بالابردن زمینه همکاری بیشتر و کاهش آسیب پذیری آینده صورت پذیرد.

۲/ج) الزامات سلبی:

  1. با پرهیز از افراط و تفریط و دوری از درک غلط و هیجان زدگی و یا بی تفاوتی و سستی در ادامه مسیر و از دوقطبی شدن کشور و نگاه جناحی به موضوع هسته ای اجتناب شود.
  2. پرهیز از تفسیر متن از زبان بیگانگان و دشمنان این کشور و عدم تفسیر بدبینانه و غیرمنطقی از بیانیه و یاس افکنی در جامعه و یا خوشبینی کاذب و بی دلیل و القای پیام های مثبت ولی کاذب به افکار عمومی مد نظر قرار گیرد.
  3. از بیانات تزلزل آوری مثل خزانه خالی و وضع اقتصادی خراب و یا القای خیانت تیم مذاکره کننده که مورد سوء استفاده دشمنان ما و اسباب تزلزل و دلهره مردم شریف ایران را فراهم می کند پرهیز شود.
  4. روزمرگی و غفلت نسبت به فرصت پیش آمده در ایجاد مقدمات ادامه عزت مدارانه مسیر پیش رو صورت نپذیرد.
  5. از دخالت افراد غیر مطمئن که سابقه خطا و ارتباط آنها با دشمنان ما هست، جلوگیری شود.

در خاتمه نیز با توجه به اتفاقات تلخ رخ داده ماه های اخیر در  سازمان انرژی اتمی که به بهانه دروغین تصمیم نظام در منجمدسازی صنعت غنی سازی جهت رفع شر دشمنان انقلاب اسلامی صورت پذیرفته و با فلج سازی حرفه ای داخلی و آرام، مسیر مورد نظر بیگانگان با کمترین هزینه در داخل این سازمان با محدودسازی و یا حذف افراد کارآمد و کلیدی صنعت غنی سازی که غنی سازی اورانیم  ۵/۳% و ۲۰% مرهون آنها بوده و یا در مهار ویروس استاکس نت نقش کلیدی داشته اند و برخی انتصاباتی که تجربه تلخ مدیریت گذشته آنان و ناکارآمدی ایشان در توانمندی علمی و دانش کافی سبب سقوط صنعت در گذشته بوده، رقم خورده است که آینده بسیار تاریکی را فرا روی صنعت غنی سازی قرار داده است تا جایی که به نظر قبل از عملی شدن توافقنامه ژنو در بدترین صورت بساط این فن آوری در داخل کشور ضربه مهلکی خواهد خورد.

بی شک بر همه دلسوزان نظام اسلامی بویژه ریاست محترم جمهوری که مسوولیت مستقیم این موضوع را برعهده دارند فرض و واجب است تا جلوی این اقدامات نسنجیده را بگیرند تا با دستان عناصر داخلی خواست دشمنان محقق نگردد، چرا که بخشی از اقدامات صورت گرفته بیشتر در راستای عملی ساختن آرزوها و اظهارات سران رژیم جعلی اسراییل است تا منافع ملی ما، آنجا که شیمون پرز می­گوید” مشکل ما سانتریفیوژهای نطنز نیست بلکه آدم های آنجا برای ما مسئله است”   و این در حالی است که در ماه های اخیر برخی از دوستان توانمند شهید احمدی روشن از سازمان اخراج شده اند.  امکانات و محافظت از برخی از دانشمندان هسته ای موثر نیز برداشته شده و یا اساساً به آنها بی توجهی می شود تا جایی که بعضاً این عزیزان امروز بی محافظ و با وسایل عمومی در سطح شهر رفت و آمد نموده و به وظیفه خویش عمل می­نمایند.

آیا صدمات گذشته و شهادت شهدای هسته ای برای ما درس عبرت نشده است تا دشمن کمین گرفته و عوامل استکبار را فراموش نکنیم و با دستان خویش سرمایه های ملی و دانشمندان این کشور را در معرض تهدید قرار ندهیم. به هرحال مسوولیت این همه خطا بر عهده رییس محترم سازمان انرژی اتمی و پس از آن برعهده وزرای محترم کشور و اطلاعات است که کوتاهی آنان توسط ملت ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

بدون دیدگاه


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *